dinsdag 4 januari 2011

Operatie nr 22, operatie geslaagd, Rob is erg zwak

Het is nu 8.15 en Rob ligt op ok. Hij had goed geslapen. Bij wakker worden moest hij wel huilen. Rob was erg gespannen. Ook op weg naar ok was hij nerveus. Zeker toen Rob weer veel te laten in kamer moest wachten nam de spanning alleen maar toe...
U iteindelijkwas hij aan de beurt en toen ging het snel. Na nog een paar traantjes viel hij in slaap.
Het is nu bijna 11 uur. De tijd kruipt voorbij. Ik heb eerst nog maar een uurtje geslapen, ben namelijk wat griepig en dat ben ik nooit. (te weinig slaap vorige week?) en daarna even buiten geweest en even ergens een lekker kopje koffie gedronken. De koffie hier is namelijk niet te drinken.
Ik heb nog niks gehoord. Ze zouden een keer tussendoor bellen. Als het goed is begonnen ze eerst met de teen. De kralen zouden eruit gehaald worden en vervolgens werd er nog gekeken of het schoon is. Dan gingen ze zijn stuitwond bekijken of daar nog wat harde randen moesten worden weggehaald. Daarna is zijn buik aan de beurt. ze gaan eerst laprasopisch bekijken hoe zijn darmen eruit zien en waar het verlittekend is. Dan gaan ze dat stukje darm losmaken en dan vervolgens gaan ze dat stukje via de anus verwijderen. Vervolgens gaan ze bekijken welk stoma er moet komen en dat wordt dan aangelegd. Daarna na de vercouver en daarna naar de IC. Zo dit is het plan nu nog afwachten of het zo wordt uitgevoerd. Bedankt voor de reacties allemaal. Het doet me goed om te lezen dat er zoveel mensen meeleven.
Zo het ging een keer beter dan verwacht. Om 12.30 belde Ivo de Blaauw mij al op dat ze klaar waren. Hij vroeg me naar de vercouver te komen en zo had ik een gesprek met René Wijnen en Ivo de Blaauw. Ze hebben weer littekenweefsel weggehaal en hoger op waar ook een vernauwing zat hebben ze een spier wat losser gemaakt. Daarna is het stuk darm verwijderd. Ook zijn gentakralen zijn uit de teen gehaald en een nieuwe hechting is er ingezet. Ook zijn decubituswond is behandeld. Rob deed het zo goed dat hij niet eens naar de IC hoefde. Hij mocht gewoon naar de afdeling.
Op de vercouver gaf Rob wel erg veel pijn aan en de morfine en ketamine werden allebei verhoogd. Ook nog een bolus morfine.
Om 13.45 mochten we naar de afdeling. Daar werd Rob niet eens aan een monitor gelegd en ik moet zeggen dat ik dat vreemd vind. Eerst zou hij naar IC gaan en nu niet eens een saturatiemeter. Straks maar even bespreken met de arts. Want nu krijgt hij om de 3 (!) uur controles en alles hangt weer af van mijn observatie en dat ben ik eigenlijk een beetje zat, want vaak als ik zeg dat Rob zich niet goed voelt moet ik toch knokken...
Maar tot nu toe gaat het prima. De operatie is in ieder geval te rechtvaardige, en daar was ik het meest bang voor, want tenslotte ben ik het die deze operatie heeft voorgesteld. Ze zouden er natuurlijk ook nooit aan zijn begonnen als ze er zelf niet in geloofde, maar toch.
Ondertussen is het 17 uur. John is hier ook geweest en dat vond Rob erg fijn. Helaas is Rob erg zwak en kan zich helemaal niet bewegen. Hij wil eigenlijk alleen maar slapen. Dus laten we hem maar met rust, want dat is wat hij wil.
Het is nu 19 uur en Rob is heel zwak. Eigenlijk wil hij alleen maar slapen. Ik zag Ivo de Blaauw nog lopen en ik sprak mijn ongerustheid uit. Rob heeft pijn en misschien wel meer dan wij zien. Tja en breng dat maar eens over als Rob net op dat moment even doet alsof er niets aan de hand is en Ivo om een knuffel vraagt.
Ook de kinderarts is gewaarschuwd, maar hoe laat die komt? We wachten even af.
Zo Rob ligt nu aan een saturatiemeter. Eigenlijk moet hij nu naar High Care maar het lag daar bijna vol dus doen we het zo. Zometeen komt er nog een anaestesist voor de pijnstilling. Rob slaapt gewoon verder en ik ga dat zo ook doen, want zo'n dag put je enorm uit. Maar gelukkig zit het er weer op en kunnen we vooruit gaan kijken en duimen dat het dit keer helpt. Ik ken de risico's namelijk dat het littekenweefsel weer allemaal terug komt en dan zijn we klaar. Maar daar ga ik niet vanuit. Ik heb echt het gevoel dat we dit moesten proberen.

14 opmerkingen:

Elvira zei

We denken aan jullie!!!!!
En we blijven jullie volgen...
een knuffel uit Dieren, Elvira

Anoniem zei

Heel veel sterkte ook wij denken aan jullie....

Groetjes Yvonne Schouten uit loosbroek

Familie van Drunen zei

Ook wij denken mee.

Anoniem zei

Heel veel sterkte!!
Ik leef mee met jullie..

Anoniem zei

Bovenstaande reactie was van mij...
groetjes Sharon.

Elvira zei

He wat duurt wachten toch lang...
er moeten natuurlijk ook wel veel dingen gebeuren, maar ja, hopelijk tot gauw! El

juf truus zei

Ik heb een kaarsje voor jullie aangestoken. Heel veel sterkte allemaal.

Anoniem zei

Heel veel knuffels van opa uit Dinther. Kan helaas niets anders.

Anoniem zei

Wij steken ook een kaarsje voor jullie aan.
Hopelijk weet je nog wie wij zijn.
Wij hebben Jelle met het syndroom van Down, onderging toen een open-hart operatie in het radboud toen we jou hebben ontmoet.
Heel veel sterkte nogmaals.

Theo,Yvonne, Jelle, Rick en Thijs Schouten.

Anoniem zei

Nu hopen dat Rob snel herstelt..
Zet 'em op he!!!

Liefs van ons

Anoniem zei

Via via kwam ik op jullie weblog terecht. En ben ik jullie gaan volgen.

Ik wil jullie veel sterkte wensen met alles! Dat het gauw weer wat beter gaat met Rob.

Groetjes, Sophia

Elvira zei

Lieve Rob,
We hopen dat je veel rust krijgt om slapend bij te komen... om goed te kunnen herstellen.
Sterkte met het zorgen voor jullie liefje die met zoveel pijn moet kampen. Echt heel zwaar, ook om zo aan de zijlijn te moeten staan, sterkte. (Om de 3 uur controle + al die zware pijnstilling lijkt mij ook niet oke zonder Sat, en hartslag.) Knuffel van El

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat de operatie een keer vlot verliep.
Heb vandaag wel vaak gekeken of er weer nieuws was....
Kaartje naar Rob is onderweg.
Lees al een paar jaar mee op jullie blog, maar kon nooit posten, nu dus wel!!

Groetjes van Roos Veldhuizen uit Renkum.

esther de rijke zei

Lieve allemaal,

Ook ik had een k.. dag. laten we allemaal maar rustig aan doen en vooral opknappen (he Rob!!) Jullie zijn kanjers en haal maar lekker overal koffie die wel lekker is en laat de griep niet toeslaan!!

Liefs
Esther en co