maandag 17 januari 2011

17-01 Al 3 weken ziekenhuis, misschien donderdag naar Eindhoven

Die lange lijn. Het is lastig als die regelmatig afgaat terwijl je wilt slapen. Gelukkig is het allemaal goed verlopen uiteindelijk. Al ik vroeg om de pijnstilling dan werd die ook meteen gegeven. Het vertrouwen over en weer wordt wel steeds groter. Met sommige verpleegkundige gaat het heel goed zelfs.
Vanmorgen kreeg Rob eerst weer school. Rob deed erg zijn best. Vervolgens werd Rob gespoeld en gingen we zijn haren eens wassen, want dat was ook alweer 3 weken geleden. En dus zat hij erna weer gewassen en aangekleed in zijn bed.
Daarna besloot ik om maar heel de kamer een grote poetsbeurt te geven, want dat is na 2 weken ook geen overbodige luxe. Heel de vloer uitgebreid gehad en ook de randen en de hoekjes.
Rob heeft vanmorgen alleen gedronken, maar nu heeft hij zijn frietjes heerlijk opgegeten. Het is wachten op het gesprek, maar ik weet niet hoe laat.
Zo net een gesprek gehad. Daarin is veel duidelijk geworden. Rob krijgt woensdag waarschijnlijk een nieuwe lijn en gaan ze nogmaals de wond op de stuit bekijken. Dat is dan ook weer super geregeld. Dan doen ze die VAC verwisseling op OK en hoeft Rob niet te leiden. Donderdag proberen we naar Eindhoven overgeplaatst te worden. Sowieso moeten we in het begin daar hele dagen blijven, maar misschien kan het op laatst wel zo zijn dat we overdag naar huis mogen.
Verder zijn er nog andere dingen besproken. Ook dat het nu al beter gaat met de wisselwerking tussen verpleegkundige en mij. Ik heb ook steeds gezegd dat het wel goed kwam, maar het heeft gewoon zijn tijd nodig. We proberen een vast aanspreekpunt te krijgen in Eindhoven zodat het verhaal bij 1 persoon blijft en dat je niet steeds een ander iets hoeft uit te leggen.
Het was een goed gesprek waarin veel gezegd is. Weer moet ik over dingen nadenken, maar het komt wel goed. Ik probeer met de positieve dingen aan de slag te gaan in het belang van Rob. Want voor dat manneke doen we het het tenslotten en dat is iets waar we het met zijn allen voor doen. We hebben er ook weer van geleerd.
Helaas heeft Rob ook weer last van temp wisselingen. De zaalarts kwam erbij en misschien gaan ze morgen nog even de CRP en leuko's prikken.
Helaas heeft Rob toch weer 38.2, verdorie ik hoop niet dat die koorts straks weer begint. Ook de VAC therapie is gesneuveld maar dat laten we voor vanacht.
Rob praat momenteel tegen iedereen die op de gang loopt. Zijn wereldje is dan ook zo klein. Morgen ga ik met hem wandelen. Even eruit. En gelukkig komt papa morgen samen met Wiese en dus zal morgen wel voorbij vliegen. Vast wat spullen meegeven, want niet alles kan mee met de ambulance.
Rob slaapt nu lekker en dat ga ik ook maar doen. Bedankt allemaal voor de reacties.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hai Gitte en Rob,

Fijn dat je je poetstaken ook in 010 mag uitvoeren; zo verleer je het niet. Florien is inderdaad supertrots. Het klingelt om haar nek als ze uit school komt. Eigenlijk ging ze voor brons (die had ze nog niet) maar die was bij hun niet te verdienen. Zo schone Rob, nu maar hopen dat je lange lijn ook schoon blijft. Lekker spelen en opknappen, vent. En mama: succes met het gesprek (ik hoop dat jullie gauw naar het Catrien mogen (ben ik deze week ook veel, dus dan kom ik even langs).
Gr
Esther en co

Anoniem zei

DE groeten van OPA ank ADA EN PIET UIT ruurlo. Opa PIETER

Myrne zei

Hoi mama,
Moet ik nog een dag wachten om jou weer te zien. :( Ik mis jou en Rob heel heel erg....
Xxxx Myrne

Anoniem zei

Haai Kanjers!!

Fijn dat het weer een goed gesprek is geweest. Hopelijk verlopen de laatste dagen in Rotjeknor in goede vrede.. En dan op naar Eindhoven!! Lekker weer Brabants om je heen en een heel stuk dichter in de buurt!

Zet 'em op daar he.

Knuffel van ons.