dinsdag 25 januari 2011

25-01 Knuffelhonden

De dag begon eigenlijk zoals altijd. (Op het feit na dat opa weer even snel langskwam).Sonde afkoppelen. Medicijnen geven, ontbijten (althans ik dan want Rob eet nog steeds niet veel) en daarna spoelen en wassen. Nou dat laatste moesten we een beetje uitstellen, want er kwamen 2 knuffelhonden op de afdeling en Rob is helemaal gek van honden. Dus op naar de speelkamer en omdat het zo rustig was op de afdeling had Rob de 2 honden voor zich alleen. Hij genoot volop. Vooral toen er 1 hond een high five kon geven. Met die andere hond kon hij "wandelen". Rob genoot echt helemaal. Maar ook vooral van het feit dat hij weer even in zijn rolstoel zat was een overwinning. Gewoon even kind zijn en geen patient...
Na een uur was het dan weer goed op maar dat is niet erg. Maar eerst even goed wassen en bed verschonen.
De arts kwam nog even een gesprek met mij voeren. Er waren 2 problemen voor thuis evt. Namelijk sonde, nou dat doe ik dus eigenlijk altijd zelf. Oke dus nog maar 1 en dat is de antibiotica. Morgen komt Dr. Brackel en hij weet of die antibiotica in casettes aangeleverd kan worden en in dat geval zien ze geen bezwaar om naar huis te gaan, als ik me bewust ben van het feit dat je nu extra alert op koorts moet zijn. Maar dat zijn we toch al dus dat is ook geen bezwaar. We moeten, omdat we tot morgen moeten wachten, niet verwachten dat we in het weekend thuis zijn.Misschien mogen we wel zondag een paar uur naar huis, omdat Gijs jarig is. Morgen dus alweer een overleg. Er was ook nog een chirurg geweest, maar die kon me eigenlijk niet verder helpen op het gebied van het spoelen, maar dat had ik ook niet verwacht.
In de middag kwam papa even langs met Wiese en dat was weer even genieten. Daarna kwam de Pedagogisch Medewerkster met Rob spelen en ik ging even een ijsje eten.
Daarna nam ik Rob in de rolstoel even naar beneden en daar scoorde Rob weer een ijsje want bij het bezoekersrestaurant is de bakker ook bekend. (Ze verkopen daar namelijk heel lekker gebak!).
Helaas was het gevolg dat na het ijsje Rob weer niks at, maar ik weet dat dat wel weer komt. Over een paar maanden is dit over en Rob eet dan weer gewoon.
In de avond kwam Ome Jeroen samen met Stan en Luuk en ook Willem (neef van John), Chantal, Nienke en Niels. Nienke zit ook bij Rob in de klas en die 2 hadden lol samen en vormde een goed team met iedereen voor de gek houden.
Nadat het weer rustig was, besloot Rob om niet te gaan slapen, ondanks dat hij totall los was. Weer een dag dichter bij huis zullen we maar zeggen...

2 opmerkingen:

esther de rijke zei

Hai allebei,


Tja die aanloop is heerlijk, maar geeft geen rust (eigenlijk zoals het thuis ziek zijn ook geen rust geeft als er beneden vanalles gebeurt wat je in de gaten wil houden). Tussendoor slaap ik veel en hoop dan weer net iets fitter te ogen als de kids thuis zijn en even komen knuffelen. Nog 1 dag en dan zit bij Matthijs de proefwerkweek weer op. Dat scheelt ook weer een hoop gedoe voor hem. Morgen lekker de laatste ronde en dan cake bakken voor de open dag van zaterdag op school (traditie voor de brugklassen). Florien is lekker aan het spelen bij een vriendin en heeft al zin in zondag (wedstrijd) en ik hoop dat ik fit genoeg ben om mee te gaan (zie dat nog niet zitten, maar ik kijk per dag). Heerlijk dat Rob zo genoot van de honden en zijn ijsje. Ach.. zat er in ieder geval iets lekkers in zijn buik (met de sonde komt hij wel aan zijn trekken, en die gaat er vanzelf weer uit.. dat geeft nu in ieder geval geen stress) Hopelijk komen ze morgen met goede plannen voor naar huis gaan... al hoewel er dan wel verschrikkelijk veel op je af gaat komen, want jou kennende stort je je er dan weer volledig op! Geniet van alle kleine dingen en knuffels ze!!
We gaan ervoor ,toch!?
Liefs
Esther

Elvira zei

Spannend,... even afwachten of jullie naar huis kunnen! We hope so! Sterkte meid, nog even volhouden, ja jullie allemaal natuurlijk. 't Valt niet mee om zo geduldig te moeten zijn en af te wachten... en je dan ook nog eens doormiddengescheurd te voelen, we hopen dat jullie het weekend heerlijk bij elkaar kunnen zijn. Het is jullie zo gegund!! liefs El