vrijdag 21 januari 2011

21-01 Eindhoven, Eindhoven Eindhoven

Wat een lawaai hier in de nacht maar de eerste nacht in Eindhoven hebben we overleefd. Eerst maar ontbeten en daarna weer verzorgen. Natuurlijk wilde de verpleegkundige meekijken, want dat hadden ze nog nooit gezien. Maar ja zo interessant is het nou ook weer niet.
Juffrouw Truus en Juffrouw Imke kwamen Rob met een bezoek verblijden en zo kon de verpleegkundige mooi het opname gesprek doen. Gisteren hadden ze er nog geen tijd voor. Zoals altijd dezelfde vragen. Maar ja het went. Vanalles doorgesproken. Tja de verzorging komt dus grotendeels op mijn neer, alleen de vancomycine moeten ze aanhangen. Ik vind dit wel prima zo.
Rob had ondertussen keurig een werkje gemaakt, dus alsnog een beetje school gehad.
Nadat de juffen weg waren, kwamen de artsen. Ook zij wilden nog een aantal dingen bespreken. Onder andere over het feit dat we misschien volgende week wel met de Broviac naar huis konden om thuis verder te gaan met de behandeling. Ik vroeg of ik het dan zelf mocht leren allemaal en ze antwoorde dat dat in uitzonderlijke gevallen wel eens gebeurt. Kijk dat hoor ik graag...
Verder nog zijn medische kanten besproken en dat is heel wat.
Rob wilde helaas nog niks eten en dus ging ik eerst maar naar beneden en nam daarna wat frietjes mee en die gingen er wel in.
Daarna kwam de PM-er met Rob spelen en dat is voor mij even rust. Rob genoot er volop van. Opa en Ank kwamen ook langs. En dat is voor Rob pret. Helaas besloot zijn stomazakje om los te gaan dus alles maar even vervangen en bed verschoond. En natuurlijk daarna nog gespeeld met opa, die het spelletje niet kon winnen.
Daarna ben ik met Rob een spelletje gaan spelen, en toen hij die verloor was de kamer bijna te klein. haha
Eigenlijk was het vanaf toen weer rustig en eigenlijk best saai. Gelukkig liggen we dit weekend zoals het er nu uitziet gewoon lekker alleen, want het kindje wat erbij lag is net naar huis. Dat is ook echt beter voor Rob, want anders gaat hij nooit liggen. Nu ga ik ook maar weer eten. En dat kun je hier wel goed. Hier hoef je geen kant-en-klaar maaltijden te eten. Heerlijk. Een heel groot nadeel vind ik hier wel het gezamelijk toilet en douche, of ben ik gewoon verwend door het Radboud en Sophia. Misschien het laatste wel.
Morgen ga ik even lekker naar het voetbal van de jongens en komt John hier zitten. Dat kan nu wel. Dan hoef ik mijn functie als coach niet te verzaken.. (later meer)

2 opmerkingen:

esther de rijke zei

Lieve allemaal,

Heerlik dat jullie je draai al kunnen vinden en at je klekker veel zelf kunt/mag doen. Zelfs met zbroviac naar huis is besprekbaar. En omdat je nu in de buurt bent is het afwisselen ook haalbaar en krijg je weer een gewoon leventje erbij. Lief zeg, die juffen die meteen op de stoep staan! Zo krijgen jullie de nodige afleiding. Blijf wel rustmomenten inbouwen, ook voor Rob.
Ik doe het nu ook weer rustig aan want de kuur komt meteen hard binnen.
Gr
Esther en co

Anoniem zei

hoi Rob en Gitte. Welkom terug op Brabantse grond! Ook al is het dan niet thuis, het is zo allemaal wel een stuk makkelijker voor de rest van het gezin om moeders en Rob weer te zien! En nou maar hopen dat jullie snel weer allemaal samen in Nijnsel kunnen zijn! Groetjes, Nanja