donderdag 19 mei 2011

19-05 Lucht weer geklaard

Zoals je misschien wel verwacht werd de nacht voor mij hopeloos. Ik kon echt niet slapen. Ik besloot om 4 uur om alles op papier te zetten en dit door te mailen naar Ivo de Blaauw en René Wijnen. Daarna lukte het me nog om even wat te slapen. Rob was al vroeg wakker. Helaas zat er in de ochtend niet veel fut in en net toen de juffrouw aan bed les wilde geven, viel Rob zelfs opnieuw in slaap. Ook zijn bloeddruk bleek weer heel laag.
Het gesprek met René Wijnen werd weer uitgesteld en daar was ik niet echt blij mee. Verdorie ik wilde nu toch wel opheldering over wat er gisteren gebeurd was.
Gelukkig kreeg ik al wel via de mail antwoord van Ivo en vrijdag komt hij even langs.
Eerst maar even een gesprek met de verpleegkundige en zo kon ik al een beetje mijn verhaal kwijt en een beetje uitleggen hoe mijn visie was mbt pijnbeleving en pijnbestrijding van Rob.
Een uur later hadden de verpleegkundige en ik het gesprek met René Wijnen. Hij had mijn brief die ik die nacht had gemaild uitgeprint. René gaf eigenlijk al vrij snel te kennen dat hij absoluut niet blij was met de manier hoe het spoelen was gegaan en dat ook hij vond dat dat niet de schoonheidsprijs verdiende. Ik wil eigenlijk niet te veel uitwijden over dit gesprek, want dat is privé, maar we kwamen er wel op een zeer goede manier uit. René gaf duidelijk aan begrip voor mij te hebben, en we kwamen redelijk op 1 lijn. Hij vond dan ook mijn boosheid heel begrijpelijk.De brief was gewoon heel goed geweest en was een makkelijke handleiding voor het gesprek. De pijn die is geleden, daar kunnen we nu toch niks meer aan doen, maar erkenning dat het niet nodig was geweest is al iets dat het een beetje verzacht en het feit dat er goed geluisterd is helpt ook in deze. Het vertrouwen dat het niet meer gaat gebeuren moet ik nog wel terug vinden. Dat moet de tijd uitwijzen.'s Middags kwam Daniel met Rob spelen en ook Juffrouw Truus kwam met prachtige tekeningen uit de klas. Rob genoot volop. Rob hield het zitten even vol terwijl hij speelde, maar na iets meer dan een half uur was het op en Rob moest liggen. Daarna kwamen er 2 mensen met een bas die een zingend en pratend een verhaal over een muis vertelde. Rob schaterde het uit van het lachen.
In de avond kwam Anne nog op visite en Rob genoot weer volop en ik vond het allemaal wel best. Toen Anne weg ging kwamen papa, Wiese en Stan ook nog even. Heerlijk gewoon.
Rob ging natuurlijk te ver door. En wat raar is, zijn bloeddruk blijft erg laag. Morgen toch maar even naar vragen.
Maar Rob heeft vandaag genoten ondanks dat hij nog niet zoveel kon. Rob is erna als een blok in slaap gevallen. Nu op naar morgen en hopelijk alsnog in het weekend richting huis gaan denken al ben ik er van bewust dat het dan thuis nog niet ideaal voor hem zal zijn. We kijken van dag tot dag.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sjonge jonge, ik kan 1 dag niet lezen en dan gaat het meteen mis bij jullie!! Waar je vantevoren al zo bang voor was..
Maar wat fijn dat het gesprek met Rene geweest is en inderdaad, erkenning doet al veel.
Ik hoop dat je vannacht beter slaapt en dat Rob steeds verder vooruit gaat. Het is eigenlijk wel weer mooi geweest, niet dan?

Hou nog vol daar kanjers, we denken aan jullie.

Dikke knuffel van ons

esther de rijke zei

Ik zal er verder maar niet meer op reageren. Blijf je moedergevoel volgen!! We hopen dat jullie toch gauw richting Brabant mogen. Thuis is niet ideaal, maar wel lekker bij iedereen in de buurt.
Rustige dag verder.
Gr
Esther en co