zaterdag 12 februari 2011

12-02 Weer koortsvrij! Als een prins in bad

Dat Rob moe was dat was wel duidelijk. Hij sliep gisteravond vroeg en sliep vanmorgen uit tot 8 uur. De bloeduitslagen waren goed alleen het HB was laag (5,7) maar dat past wel bij het plaatje van een ontsteking (de osteomyelitis dus). Morgen nog een keer controleren.
De haren van Rob waren alweer een tijdje niet gewassen. Hier in het ziekenhuis hebben ze wel een aangepast bank met toebehoren en zo konden wij Rob zijn haren wassen zonder dat de broviac nat te laten worden Hij genoot volop!
Weer fris gewassen bleef Rob erna lekker een tijd in bed. Gelukkig was de temp weer normaal.
Ja we zijn echt blij dat we de dagen af mogen tellen. Ik merk dat het voor ons allebei helemaal genoeg is. Maar eigenlijk mag en durf je ook weer niet te hard te klagen. Er is hier namelijk een kindje dat al ruim 20 maanden vanaf haar geboorte hier op de afdeling lig. Zo'n lief kind met zoveel pech. Doordat je elkaar zo vaak tegenkomt leer je elkaar kennen. Ik heb zo'n bewondering voor die ouders dat ze het allang volhouden. Steeds op en neer. En ze zijn er nu nog niet, maar het gaat nu eindelijk wat vooruit. Ook Rob is inmiddels verliefd op Fransis. Je ziet op de foto dat ze lol hebben. Leuk toch!
Ook ben ik gedurende de dag de hele tijd bezig geweest om de recepten te bemachtigen voor de juiste medicatie voor thuis, zodat ik die vandaag vast kon halen. Het is een hele lijst. Het wordt echt bijhouden met zoveel verschillende tijden. Maandag moet ik alleen de sondevoeding nog regelen.
Ik heb alles al bij de apotheek gehaald. De jongens hadden vandaag al veel succes met voetbal. Luuk gewonnen met 7-2, Gijs met 7-1 en Stan met 3-1. Kortom op naar een mooie week. Eindelijk naar huis na precies 7 weken!!!
Ik wil alvast heel de afdeling de vuurtoren weer bedanken. Wat geweldig was het weer hier. Rob komt hier "thuis". En dat houdt hem op de been. Alle verpleegkundige bedankt!! Ook de juffrouw Godelief en Gabriel bedankt voor het onderwijs. Het is heel belangrijk dat jullie dit geven.
Winneke bedankt voor het spelen en ook Nancy bedankt voor het luisteren. Een speciale dank voor Masja. Jij bent zo'n geweldig mens en zo goed voor Rob. Je weet alles voor hem op een rijtje te krijgen. Het is nooit te veel. Ook Angela bedankt, jij bent zeer bijzonder voor Rob. Een lieve vrouw ben je.
Papa, Gijs en Luuk kwamen nog op visite. Rob had van heel veel mensen voetbalplaatjes gekregen en met alle dubbele konden Gijs en Luuk hun album goed vullen.
Rob ligt nu rustig in zijn bed. Hij is nog best moe, dus dat zal de komende tijd nog rustig aan doen worden. Maar dat zien we dan wel weer.

1 opmerking:

esther de rijke zei

lIeve gitte,
Tja, je draagt je eigen lot,hè!
Fijn dat het aftellen nu echt goed gaat en dat het heel dicht bij komt. Heerlijk nar huis op Valentijsdag! Lekker al veel geregeld (dat geeft je houvast). Wij gaan ook gewoon door. IK ben fit genoeg voor de toestelfinales straks en hoop dat het goed gaat. Florien heeft best goede kansen (ze ging immers met 1e +2e plaats door). Het was gisteren goed geregeld bij de wedstrijden. Matthijs en Florien hebben allebei geholpen en waren erg enthousiast. Ik heb gisteren rustig aan gedaan. Ik moet nog afwachten wat deze nieuwe kuur met mijn lijf gaat doen. Wel weer met bijmedicatie begonnen. ZOnder ging toch niet. Woensdag weer gesprek met mijn eigen oncoloog en dan evt vrijdag weer een kuur. Zo blijf ik bezig.
Jullie succes met aftellen en laat je nog even verwennen daar. Er zal immers genoeg op je af komen morgen en daarna!!
Lfs
Esther en co