zondag 14 maart 2010

14-03 Wederom Radboud

Het begon eigenlijk al gisteravond. Ineens begon zijn ileostoma weer enorm veel te produceren. Ook al zijn eten spuugde hij uit. Ik wist dat dit niet goed was en dat ik eigenlijk weer moest bellen, maar ik kon de moed niet vinden.
Tegen beter weten in gingen we toch de nacht in. Vanmorgen stonden Rob zijn ogen al niet goed, maar hij wilde wel drinken. Het stoma bleef veel vocht produceren, maar hij dronk ook goed, dus hoopte we eigenlijk dat Rob meer zou drinken dan dat eruit ging.
Ik ging zoals ik Gijs beloofd had, gewoon naar de keepersacademie. Ik wist dat het niet goed ging, maar de hoop bleef. Het was lekker even genieten in Eindhoven, maar om 11.50 belde John dat Rob gespuugd had. Ik zei bel de huisartsenpost maar, ik kom eraan.
Met lood in de schoenen naar huis, maar ik zag dat het echt niet goed was. Omdat de huisartsen geen tijd hadden, gingen ze overleggen met Nijmegen. Ze stuurden meteen een ambulance en zo gebeurde het dat we om 13.15 weer opweg gingen naar het Radboud.
Ook daar was het druk en we werden in de gang gelegd.
Rob had inmiddels heel veel dorst en dronk af en toe wat slokjes die erin bleven.
Om 15.30 kwam de kinderarts. Na een blik zei ze eigenlijk al meteen dat Rob werd opgenomen. Gelukkig kon hij nu wel op de Vuurtoren terecht. Ze besloot om infuus en bloed daar te prikken.
Aangekomen op de vuurtoren werd Rob door veel verpleegkundige begroet en iedereen kreeg een grote glimlach van hem.
Daarna was het infuus prikken. Dat was wederom een drama. Hij was niet te prikken. Op een gegeven moment bleken ze een in een slagader te zitten. De bloedbuisjes waren snel gevuld nu, maar dat is niks voor het infuus.
Na 4 keer prikken stopte ze ermee om te overleggen. Rob brachten we even terug naar de kamer om uit te rusten. Na een driekwartier kwam de kinderarts opnieuw even langs om te vertellen dat ze nog 1 keer gingen prikken. De bloeduitslagen lieten zien dat Rob nog meer was uitgedroogd als dat de uiterlijke kenmerken lieten zien. Hij moest dus heel snel vocht bij hebben.
Gelukkig ging het deze keer wel goed. Het was moeilijk maar het lukte. Ze gaven Rob 300 ml in een half uur. Dit is echt veel, maar gelukkig ging het. Nu staat het infuus op 80 ml. Rob is inmiddels in slaap gevallen (19.00 uur). Maar hopen dat hij doorslaapt.

3 opmerkingen:

Natasja zei

Goh.. hoezo het wordt tijd voor Amerika! Jeetje.. wat een narigheid weer! ppffff

Sterkte maar weer een een heule dikke knuffel!

Familie van Drunen zei

We blijven meeleven, ook met het thuisfront dat jullie opnieuw moet missen. Je zou bijna de blog door VGZ laten lezen...

Anoniem zei

Ik mag niet vloeken, maar wat zal er weer een hoop servies door de kamer zijn gegaan..
Het is toch geen doen zo voor jullie. We leven met julie allemaal mee en hopen dat Rob snel weer opknapt. Maar we hopen ook dat de goedkeuring van het VGZ snel komt. Hou vol daar!!!

Veel liefs.