woensdag 19 mei 2010

19-05 Nog een paar dagen hier

Er gebeurde vandaag eigenlijk niet veel. Gitsteren had ik mijn verhaal aan Dr. Levitt gestuurd en hij kan eigenlijk alleen aan de hand van de foto's iets concreets zeggen.
In de morgen kwam Masja met Rob spelen en zo kon ik nog even naar voren lopen om voor Rob een mooie ballon te kopen. Lisa (een meisje dat heel vaak tegelijk met ons hier ligt) ging voor de gezelligheid ook even mee.
Rob had zich verkleed als dokter. En met stetoscoop en al ging hij met Masja zo spelen. Hij was een echte dokter, met zijn doktersjas uit Cincinnati.
Een chirurg io kwam nog langs en besprak het één en ander met me. We moesten met de definitieve conclusie wachten tot Ivo er was. Hij zou de foto's mailen.
Opa Pieter kwam nog even op visite en daarna kwamen Natasja en haar zoontje Kay langs. Rob vond het heel leuk dat er ook een kindje mee kwam, zo konden ze mooi samen een DVD kijken.
Toen begon het lange wachten op Dr. Ivo de Blaauw. Het spoelen verliep zoals anderen dagen. Om 19.30 kwam hij binnen. Ik was goed op van de zenuwen.
Helaas had hij door een spoed OK nog de foto's niet kunnen mailen, maar hij vertelde me dat de vernauwing toch echt nog kwam door reactie op de operatie. Alles was daar namelijk weggehaald en ze hadden een goed colon na de operatie. Ik moet Rob nu elke dag voor het spoelen dilateren (oprekken). Dit is geen leuk karwei, maar ik hoop dat het gaat helpen. Ook wil hij overleg met Marc Levitt of ze met een ballon alles nog een keer op OK moeten oprekken. Over 1 of 2 weken gebeurt dat dan. Ook gaan we kijken of we met sondevoeding kunnen gaan starten, zodat we nog een keer naar huis kunnen. Het kan na zo'n operatie nog soms nog maanden duren voor dat opgang is. Tja en die tijd heb ik niet meer.
Ik ben wel blij met deze conclusie, want ik was even bang dat ze die vernauwing vergeten waren, maar ik had eigenlijk ook niet mogen twijfelen. Ivo en Dr. Levitt hebben fantastisch werk verricht in Amerika. Het komt goed maar het duurt nog een hele tijd.

1 opmerking:

Familie van Drunen zei

Gelukkig, op termijn toch goed nieuws dus, alleen heb je daar nu nog niet veel aan. Heel veel sterkte met het dagelijks oprekken, we weten wat voor een ellende dat is.