maandag 16 november 2009

16-11 Wiese's eerste peuterspeelzaaldag en bericht.

Echt waar. Onze kleine meid ging vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Met een mooie jurk aan, twee staartjes en een grote tas op haar rug stapte ze de echte wereld in. De wereld van school. Dapper ging ze meteen aan het spelen, om vervolgens helemaal trots mij uit te zwaaien.
En dan ben je nog maar alleen thuis. Lekker saai. Maar ja. Werk zat dus je verveelt je geen seconde.
Om 11.15 ging ik Rob en Wiese weer van school halen, en Wiese had echt genoten. Ze gaat vaker zegt ze.
's middags belde ik met de huisarts om te vragen of Rob niet alvast de mexicaanse griepprik kon krijgen. Dit ivm de misschien naderende OK. Dan hoeven ons daar in ieder geval geen zorgen om te maken. De assistente belde voor de zekerheid wel even met René Wijnen om er zeker van te zijn dat het wel het goede moment is. Kort erna werd ik terug gebeld dat Rob meteen moet komen om een prik te halen. Oké dat eerst maar doen. Natuurlijk was het even huilen, maar Rob deed het fantastisch.
Om 17.30 belde René mijn zelf op. Hij had de mails van Marc Levitt gelezen en overleg gehad met Ivo de Blaauw. Zijn dikke darm of zijn stoma is overgevoelig, iets wat eigenlijk nooit voorkomt. Om dus inderdaad tijd te rekken lijkt het iedereen verstandig om een tijdelijk ileostoma aan te leggen. Het andere stoma wordt dan opgeheven en het Malone stoma blijft zitten. Aangezien het ileostoma voor het Malone stoma wordt geplaatst, lijkt het probleem van het lekken voorlopig opgelost. En zijn dikke darm wordt dan helemaal niet meer gebruikt dus daar kan hij dan geen pijn meer hebben. Dan kijken we in januari weer verder als Marc Levitt hier weer is.
Weer een operatie en nou maar hopen dat het volgende week kan, maar daar is geen garantie voor. Dat hoor ik morgen. Duimen dat het volgende week kan. Nog even volhouden.... Leuke sinterklaas.

Geen opmerkingen: