donderdag 30 juli 2009

30-07 Volhouden

Helemaal goed gaan, dat gaat bij Rob natuurlijk niet. Gisteravond rond 10 uur was in 1 keer zijn infuus gesneuveld. Er vond overleg plaats. De perfalgan moet namelijk via infuus, zeker omdat zetpillen geven niet meer gaat en dat de tabletten niet lekker zijn voor Rob. En hij drinkt nog niet genoeg.
Er werd besloten (om 0.30 uur) om pas de volgende ochend weer een infuus in te brengen.
De rest van de nacht erg goed geslapen. Om 7 uur was het erg wakker worden voor Rob, want de kinderarts kwam dus infuus prikken. Even huilen, maar daarna is Rob altijd weer vrolijk. Maar de pret was van korte duur, want om 8.30 moest er alweer gespoeld worden. Dit keer kwam Mariet (nurse practitioner) en Marlaine (wondverpleegkundige) meekijken. Tja en zoals voorspeld ging het weer helemaal met gillen. En de conclusie was hetzelfde als die andere 80 keer dat er iemand met het spoelen meekeek. Helaas geen andere tips. Marlaine en Mariet bekeken de wonden uitgebreid en maakte er ook foto's van. De manier waarop ik steeds de malone afplakte was helemaal goed (10 punten voor mij). De decubitus wond begon nu ook goed te genezen en we moesten nu met andere wondverbanden aan de slag. Gelukkig dat komt ook goed.
De revalidatiearts kwam de ortopedische passchoenen testen. Helaas geen succes. Ipv dat de voeten verder naar voren gingen, ging zijn linkervoet nog verder naar achter draaien. Dit bevestigd wel dat een operatie de enige oplossing is. (fijn, maar niet heus)
René Wijnen gaat morgenmiddag uitgebreid bestuderen wat nu de juiste oplossing is. Ik vertelde hem dat ik zaterdagmiddag naar huis wilde. Hij gaf geen antwoord, hij keek me alleen even met zo'n big smile aan. "Oké tot morgen". Ik kon er wel om lachen.
Rob heeft lekker met Masja geverfd. En een mooi kaarsje gemaakt voor mij en we hebben daarna lekker samen bij kaarslicht op zijn bed zitten eten. Heerlijk genietend. Met een dikke knuffel die Rob overigens aan iedere verpleegkundige geeft.
De middag verliep rustig. Rob en ik gingen lekker papa en Wiese tegemoet lopen. Ook lekker even buiten wandelen. Voor de rest was het rustig. Nu wordt Rob lekker gemasseerd door Annelies. Dat vindt Rob heerlijk.
En dadelijk weer rustig slapen.

Geen opmerkingen: