woensdag 29 juli 2009

29-07 De medicijnen doen zijn werk

Eindelijk lijkt het weer beter te gaan. De pijnstillers doen zijn werk. Alleen het spoelen is nog niet zonder pijn en eigenlijk nog net zo pijnlijk. Het zitten ging weer een tijdje, en we gingen lekker even in de rolstoel en Masja samen buiten picknicken. Daarna was het even genoeg.
De neuroloog kwam ook langs en vertelde dat de waarschijnlijkheid heel groot was dat het dus neuropatische pijnen zijn. We hebben 4 opties gekregen. De revalidatiearts kwam ook net binnen en zij kon mooi even meedenkten. Een blok zetten gaat niet omdat ze bang zijn meer darm uit te schakelen.
Rob at lekker en ging daarna lekker even slapen. Ondertussen liep ik naar buiten om John en de kinderen tegemoet te lopen. John ging alvast naar Rob en ik ging even met de z'n allen een blokje om. Rob vond het heerlijk om de kinderen te zien. Rob moest ondertussen zijn aangepaste nieuwe schoenen aandoen om te kijken of ze geen drukplekken gaven. Na een half uur kwam de revalidatiearts weer terug en zag dat het op een paar plekken niet goed zit. De uroloog kwam ook nog even om te kijken hoe het ging. Ik moet doorgaan met 5x daags katheteriseren.
Om half 4 gingen Rob John en Wiese weer naar de snoezelkamer en ik ging met de andere 4 een ijsje eten.
Daarna kwamen Ard, Ardie Lieke en Teun ook even gezellig op visite. Rob vond het prima en ging bijna over de rand, maar ja dat mag ook weer een keer.
René Wijnen kwam nog even langs en ik besprak met hem de visie en de opties van de neuroloog. René gaat nu overleggen met Ivo de Blaauw en we hopen dat we voor het weekend een plan gaan trekken om zo de pijn bij het spoelen weg te nemen. Over of de vakantie door kon gaan gaf hij als antwoord:"daarover ben ik nog niet helemaal negatief." Klinkt hoopgevend. Misschien van het weekend naar huis, al gaf hij daar geen antwoord op. Ach we zien wel. Zolang het maar goed komt. En die hoop is er nu (heb ik vaker gezegd hahahaha)

Geen opmerkingen: