zondag 20 juni 2010

20-06 Koorts blijft

Helaas is het er met de koorts niet beter op geworden. Vanaf de donderdag lopen de koortsen zelf op naar 39. Ik had Ivo de Blaauw daarover een mail gestuurd en hij belde me vrijdag dan ook meteen op. Ook de kinderarts belde me op en zo wordt er nu een beleid gemaakt tussen de Chirurg, kinderarts en de orthopeed voor maandag.
Er is een kans dat Rob weer wordt opgenomen en misschien wil ik dit ook juist wel, want ik wil uitgezocht hebben waar de koorts vandaan komt. En niet steeds de twijfel hebben van moet ik bellen of niet. Moet Rob komen of niet.
Zeker omdat Rob nu ook regelmatig hoofdpijn aangeeft. Dat kan ook van de koorts komen is mijn ervaring, maar mag je dan voorbij gaan aan het feit dat Rob toch een VP-drain in zijn hoofd heeft? Dit is eigenlijk een retorische vraag, want het antwoord is gewoon nee. Hopelijk kan ik wachten tot morgen, maar je blijft steeds twijfelen of je niet al vandaag moet gaan. En die keus is aan ons. Het komt dus neer op eigen inschattingsvermogen. Dus maar afgaan op mijn moedergevoel. En daar ben ik nu zo onrustig over, want als je in het ziekenhuis bent dan kun je met je gevoel bij de artsen kwijt en die gaan daar dan op in, maar nu moet je het echt even alleen doen en dat geeft onrust. Op naar morgen en dan hopen dat de koorts alsnog verdwijnt.

2 opmerkingen:

Familie van Drunen zei

Tjongejonge Gitte, jullie hebben wel een hele lange adem nodig. Goed dat je je instinct blijft volgen dat steeds zo waardevol en accuraat gebleken is. Hopelijk is het niets ernstigs, maar het zal vast iets zijn, anders maakte je je geen zorgen (da's dan weer jammer van dat goede instinct). We blijven voor jullie dappere gezin duimen!!

Natasja zei

Het is wat met hem hé... aan de ene kant wil je het ziekenhuis in met hem.. maar aan de andere kant.. hij was de vorige keer zoooo blij dat hij niet hoefde te blijven... Als het thuis kan.. waarom dan niet, iets anders dan bloedprikken en evt een echo doen ze toch niet, nou dat kunnen ze ook poliklinisch doien toch, dan moeten ze in het ziekenhuis maar beter plannen want zo is mij verteld, vaak nemen ze kinderen op die onderzoeken moeten doen omdat dat makkelijker is voor de planning die kinderen zijn dan flexibel. Dit keer zou ik zeggen.. mensen plan maar een middag voor onderzoeken.. maar ik ga 's avond weer met het manneke naar huis! Moeten ze er in het ziekenhuis maar een beetje moeite voor doen!

Ik hoop dat het allemaal niet nodig is omdat de koorts minder is, maar zo niet dan hoop ik dat ze in het ziekenhuis de moeite nemen en een middag inplannen voor onderzoeken. Want om hem nu weer in het ziekenhuis te laten blijven terwijl hij niet echt 'ziek' is nou dat kun je hem bijna niet nog een keer aan doen.

Liefs natasja