dinsdag 19 april 2011

19-04 Een jaar geleden... Cincinnati

Het is vandaag precies een jaar geleden dat Rob in Amerika werd geopereerd. Daar denk je dan nu toch aan terug. Nu wordt mij regelmatig de vraag gesteld of alles wel zin heeft gehad. Ik kan daar zeker ja opzeggen. Maar aan de andere kant hadden we niet veel keus. Ieder ander die in onze schoenen zou staan, zou hetzelfde doen.
Het lijkt nu alsof het allemaal geen zin heeft gehad, omdat Rob erna nog een paar keer is geopereerd. Maar dat is gewoonweg niet zo.
De darmen van Rob zijn nu eenmaal een probleem waar geen arts een pasklaar antwoord op heeft. Ja we gaan nu weer terug naar het ileostoma. Daar waar we voor Amerika ook waren. Maar er is wel degelijk verschil. Zijn darmen zaten nu eenmaal vast aan zijn ruggenwervel en zijn losgemaakt. Zelfs in zijn dunne darm vonden ze een afwijking die nu weg is gehaald.
We geven zijn dikke darm nu de kans om helemaal te herstellen voor een paar jaar. Misschien dat rust de pijn gaat verzachten. Ze weten het gewoonweg niet.
Ik zou het de volgende keer weer precies zo doen zoals we het allemaal gedaan hebben, want vele dingen waren vooraf niet te voorspellen.
Je gaat gewoon voor je kind, hoe moeilijk de wegen soms ook zijn. Je bent er inderdaag ook veel tijd mee zoet, zeker ook de verzorging vergt veel tijd en discipline, maar het is niet anders. Je bent er dag en nacht mee bezig en de zorgen laten je ook niet los, zolang de situatie zo is. Maar er wordt niet om gevraagd, je wordt voor het voldongen feit geplaatst en dus ga je er voor. We doen het met heel veel liefde voor ons hele gezin. We houden dan ook het vertrouwen dat het allemaal goed komt, maar het blijft knokken. Maar nogmaals we doen het graag.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heej kampioenen!
Wow Gitte, wat een supergoeie duizendpoot ben je toch! Moeder zijn, werken en ook nog even een team tot kampioen maken. Is er iets wat je niet kan??!!

Inderdaad, een jaar geleden alweer. Daar denk je dan zeker aan. En ik kan me zeker voorstellen dat het wel degelijk zin heeft gehad in Cincinnati! Hoe gaat het nu met dit stomasysteem? Ik hoop zo ontzettend dat het op zijn minst een klein beetje beter gaat (maar liefst hoor ik natuurlijk dat het "plan" werkt).

Geniet van de vrije dagen dalijk samen met elkaar!

Liefs Peggie (en Chris & Faya natuurlijk)