donderdag 14 april 2011

14-04 We zijn weer thuis

Weer thuis na een korte opname deze keer. We konden al vroeg weg want de orthopeed was lekker vroeg. Gelukkig kon Rob Angela nog een dikke knuffel geven, want een opname zonder Angela dat kan eigenlijk niet. Maar het is dus goed gekomen.
Rob doet het goed thuis. Hij houdt zich vrij rustig. Dat zegt eigenlijk meer dan genoeg. Het heeft weer even nodig.
Nu weer normale dingen gaan doen en dan weer op naar de volgende operatie. Ik ben heel blij dat ik Marc Wijnen nog gesproken heb. De chirurg van het Radboud. Daaruit bleek dat er onder elkaar best veel wordt nagedacht over de situatie van Rob. Eigenlijk weet niemand wat hoe het nu kan dat zijn dikke darm zo ontzettend gevoelig is. Ook vond hij die gastrotomie nog niet zo'n slecht idee.
Het was echt een fijn gesprek.
Maar het blijft een lastige keuze voor die ileostoma maar we hebben geen keus.
Wat ik wel altijd heel beroerd vind is dat je niet even een moment krijgt om even bij te komen van alles. Hier is alles meteen back to business. En dan letterlijk, want de administratie moet worden bijgewerkt en alles draait meteen door.
Om even alles te ontzien, maar naar het voetbalveld geweest, want de zon brak een beetje door en dan is dat best lekker.
Rob ging vanavond ook weer goed slapen en heeft zijn benen nog best goed ontzien. Morgen mag het verband eraf, maar dat doe ik pas na school. Ook een nieuw systeem stoma ben ik aan het uitproberen. Kijken of dit iets minder lekkages geeft. Dat zou al heel veel schelen. Maar eerst maar even proberen om dit weekend te genieten van het goede weer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat jullie weer thuis zijn!! Gelukkig was het deze ker een korte opname. Waren ze allemaal maar zo..
Rob,nog bedankt voor de heerlijke knuffel. Je had mijn dag helemaal opgevrolijkt!
Nu ga ik hopen dat mijn "plan" voor je zakje werkt. Duimen!!!

Liefs van ons.

Anoniem zei

Hey...

Ik weet niet of je ons nog kent maar jullie zaten met rob in jan/feb in radboud wij zaten er met Rayen (kamer 17)..(papa uit Tunesie ook psv fan)

Hoe is het nu met Rob ik las dat hij weer terug is geweest in Nijmegen dat is echt jammer zeg..
ik hoop nu dat alles goed gaat met Rob..

Groetjes Patricia,Chakib en natuurlijk Rayen

fransis zei

hey

ik kom nu pas achter dat ik op jou blog ook kan reageren. mijn engels en mijn schrijven is niet al te best .maar daar was je vast al achter gekomen haha.
fijn dat de ok goed gegaan is. eigelijk niet normaal dat we er zo over denken he jubileum haha moest echt even lachen dat je dat schreef.
ik ben benieuwd of het nieuwe stoma zakje werkt.
wij hebben nu iest minderlekkage als vorige week gelukkigen nu houden zo.
de voeding is vandaag weer verhoogt met 5 cc. en nu hopen dat er niks geks tussen komt maar ja je kent fransis he .

gr aan rob dikke kus en knuf van fransis