woensdag 27 januari 2010

27-01 Naar Cincinatti

Na een zenuwslopende nacht was het vanmorgen maar extra vroeg op. En dan ga je nog maar een kwartier eerder van huis dan normaal, blijken er op de A73 7 vrachtwagens op elkaar gebotst bij Nijmegen. Gevolg chaos in de stad. Normaal rijd je een klein uurtje erop, nu een uur langer. De afspraak was om 9.45. Om 9.43 rende Rob en ik de poli op.
Maar we waren nog ruim optijd, want Dr. Levitt en Dr. Ivo de Blaauw bleken nog op de OK te staan. Gelukkig troffen we Twan en Steffie en Laura. Laura is vorig jaar ook door Dr. Levitt geopereerd. Dus we hadden genoeg te kletsen en we vermaakte ons wel. Om 11 uur waren we uiteindelijk aan de beurt.
Marc Levitt luisterde naar het verhaal en bekeek de colon inloopfoto. Hij zag meteen waar het probleem zat. Onderin was zijn dikke darm nog steeds erg vernauwd. Het is heel moeilijk om het daar weg te halen. Hij zei meteen:"Ik ga dit probleem zelf oplossen. Jullie komen naar Cincinatti, waar ik de operatie uit zal voeren en ook meteen de malone stoma zal maken. Maar dan moeten we het natuurlijk wel eerst met de verzekering regelen, en ik word niet goed van de bureaucratie (hij ook al niet)." Ivo was het er eigenlijk meteen mee eens, hij vond ook dat er genoeg gedaan was en dat het verstandig was om te gaan. Ivo gaat het regelen met de verzekeren. Maar het kan wel 3-6 maanden duren.
Ik was behoorlijk in choque. Want dit had je niet verwacht. We zijn Marc Levitt enorm dankbaar dat hij Rob wil helpen.
Dr Roxanne Rassouli wilde nog dat Rob ging bloed prikken en urine wordt gecontroleerd. Als het morgen niet goed is wordt Rob alsnog opgenomen, omdat hij toch verschijnselen van uitdroging vertoond. Ik hoop dat dat niet hoeft, het is wel even genoeg.
De operatie van de darmverwijdering en de revisie van de malone gebeurt dus als het goed is in Amerika. Zijn ileostoma wordt dan later in het Radboud opgeheven.
Slik. Maar nu eerst over 4 weken de operatie aan de benen, want dat gaat gewoon door, omdat het toch zo'n lange kwestie zal worden.
Op de terugreis reed Stefan Toonen opeens langs ons en zo was het leed van het prikken bij Rob al weer helemaal verdwenen.
En ik was nog net optijd thuis om onze jongens in de zaal naar een schitterende overwinning te coachen hahahhaha. Laat dat een voorteken zijn....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje,naar Amerika,wat spannend!!

Maar wel heel goed nieuws. Het lijkt mij dat dit de beste oplossing is. En voor Rob zijn alleen de beste artsen goed genoeg, niet dan?? Zie je wel dat het helpt als je vecht voor je kind zoals jij alleen kan??
Nu hopen dat de buraeucratie een keer mee wil werken..
Wij hopen het voor jullie!!

Liefs, Peggie & Co

lisa zei

Hallo,
Eindelijk je web-log gevonden rob.
Zat net te lezen supper goed nieuws, dat je naar amirika gaat.
Hoop dat ze je daar wel kan helpen.
Ik zie je moeder nog zitten.
Pfffff ben zo benieuwd in januari.
Nou Gitte ben je tevreden.
Groetjes Lisa.

Het gaat nu wel goed met me.
Alleen Heb weer een blaasje dat is wel shit.
voor de rest moeten we afwachten afwachten en afwachten net zoals jullie.

Sandra zei

Bedankt voor je reactie op Yara's babysite! Bij ons heeft het ook even geduurd om de schroom te overwinnen en hebben het eerst kleinschalig aangepakt door bij bedrijven langs te gaan waar we klant zijn. Hier kwam niet zoveel uit. Toen een stapje verder gegaan door een stukje op de lokale site te plaatsen en het balletje is begonnen te rollen! Maar je geeft jezelf erg bloot en je moet er overheen stappen dat je denkt dat je aan het bedelen bent. Het gaat uiteindelijk om de toekomst van je kindje! Anders had ik het ook allemaal echt niet gedurfd en mijn man houdt helemaal niet van al die aandacht maar we hebben Yara in het perspectief staan. Ik hoop erg dat jullie het gaan redden allemaal! Ik zal de site bij mijn favorieten zetten, heel erg benieuwd hoe het allemaal met Rob zal verlopen!
Groetjes van Sandra & Yara
yarasnippe.babysite.nl