donderdag 28 februari 2013

28-02 En dan ineens is Rob weer ziek

Je mag ook niet te snel schrijven dat het goed gaat. Na even een stabiele periode was het gisteren weer niet goed. Rob had ineens hele hoge koorts. Nu had deze ochtend de kinderarts toch gemaild dat hij zou bellen, dus dat kwam nu heel goed uit.
Maar het zou in de avond zijn en de temperatuur steeg tot boven de 39 graden koorts. John, Stan en Gijs waren naar Zwolle voor de bekerwedstrijd PEC Zwolle-PSV (0-3 en PSV in de bekerfinale!!!) en dan gebeurt het natuurlijk weer.
Ik stuurde maar een mail terug naar Jos Draaisma en echt superattent belde hij 15 minuten later op. Hij vertelde dat als ik het niet meer vertrouwde ik altijd naar Nijmegen mocht komen. Vooral een CRP bepaling was nu van belang om een VP drain infectie uit te sluiten en een PAC infectie.
Tja bloedafnemen uit de vinger kan ik inmiddels zelf en besloten werd nu als ik het niet vertrouwde dat ik dan bloed af zou nemen bij Rob en dat de kinderarts dan contact met Veghel ging zoeken en alles zou regelen dat ik daar  Rob zijn bloed kon inleveren.
Helaas was het een half uur later al zover 40.2 en een hele zieke Rob. Dus belde  ik terug en alles werd in gang gezet Het  was inmiddels 21.30 en Myrne ging mij assisteren. Rob reageerde heel positief op het feit dat ik nu zelf mocht prikken en hij gaf heel netjes zijn vinger en zo verliep alles buitengewoon soepel. Snel op en neer naar Veghel en inderdaad was alles goed geregeld.
Ondertussen waren John en de 2 jongens heel vrolijk thuis gekomen. Rob wilde alleen nog maar liggen en we legden hem op bed en wachten was op telefoon. Even later belde Jos Draaisma met de mededeling dat CRP laag waren dus we konden gelukkig thuis blijven.
Wat een verademing dit. Geen ritje naar Nijmegen met een doodziek kind en geen uren op de SEH. Met een super samenwerking tussen 2 ziekenhuizen scheelt het veel ellende en toch artsen treffen die hem niet kennen. En het scheelt ook weer kosten toch?
De nacht verliep wat moeizaam met een kreunend kind. En in de ochtend gaf de thermometer nog 39.8 aan. Ik mailde dit weer door en even later belde de kinderarts alweer terug. De vochtbalans was de laatste dagen toch al niet zo goed, maar de laatste twee dagen helemaal niet goed. Veel te weinig geplast. De kinderarts vertelde dat de huisarts ook even langs moest komen en ik moest Rob nog extra TPV geven en daarna nog 400 extra infuusvloeistof toedienen. Het miniziekenhuisje was weer compleet hier.
De huisarts kwam en wat we eigenlijk al dachten is dat Rob een virale infectie heeft (dus goed de griep) Dr Van Osch nam alle tijd en gaf echt een luisterend oor. Fijn dat dat inmiddels ook super loopt.
Ik gaf Rob nog wat paracetamol en de koortst zakte daarmee wel. Helaas is die koorts nu weer helemaal terug. De kinderarts belde me nogmaals op en ook hij vertrouwde de diagnose van virale infectie en eigenlijk zijn we het allemaal eens. Mocht Rob nu zieker worden dan mag ik bellen en gaan we alsnog weer CRP's prikken. En bij aanhoudende koorts de extra vocht ook blijven geven.
De volgende keer gaan we het ook nog hebben over het stoma. Want het eten lijkt er steeds harder doorheen te vliegen, want een passagetijd van nog geen uur gaat het wel erg snel. En ook kwam heel vlug dat medicijn nog ter sprake, maar daar moet ik nog heel hard over nadenken.
Hopelijk is Rob morgen weer wat hersteld.
En complimenten voor Dr. Jos Draaisma. Zo snel en attent hij reageerde en ook de huisarts bedankt.
Ja dit is patient als partner. Top

Geen opmerkingen: