dinsdag 28 februari 2012

28/02 Weer antibiotica IV

Eindelijk een goede nacht voor Rob. En dat was heel hard nodig. Rob is wel een uitslaper aan het worden want hij werd pas wakker nadat ik de rest naar school had gebracht. Dus Rob klaar maken en daarna moest ik in de bakkerij aan de slag. Er moesten namelijk heel veel broodjes belegd worden. Rob kon ik mooi met de babyfoon met camera in de gaten houden en Anne kwam even langs om Rob gezelschap te houden.
Bijna klaar met het smeren ging de telefoon. Roxana Rassouli belde mij op over Rob. Gelukkig wil ze geen risico nemen mbt de koorts en de wond en ze zij dat we gewoon meteen moesten komen.
En dus Rob maar snel in de auto en op naar Nijmegen. Ik wist dat dit eigenlijk te zwaar ging worden voor Rob maar keus hadden we niet. De heenweg hield hij het nog wel vol. We waren gelukkig snel aan de beurt. Horst Scharbatke bestudeerde de wond naast het stoma. Die zag er wel beter uit dan gisteren. Daarna kwam Roxana ook even kijken en ze wil absoluut geen risico. Tenslotte blijft Rob koorts houden en is er weer een wond ontstaan. Rob krijgt nu 3 dagen antibiotica (augmentin) via het infuus. Horst vroeg of ik het in het ziekenhuis wilde of thuis. Dan liever thuis natuurlijk.
Het recept voor alle benodigdheden werd klaargemaakt. Daarna gingen Rob en ik even naar afdeling de Vuurtoren waar Finn was geopereerd. Het zoontje van zijn grote vriend Stefan. En jawel er kwam een grote glimlach op het gezicht van Rob en zo kon Rob even liggend bij Stefan wat uitrusten. Gelukkig doet dappere Finn het uitstekend na de operatie en zelfs ik kreeg een glimlach.
Daarna na de apotheek om alles op te halen. Helaas moest de apotheek allen op gaan halen bij de klinische apotheek en dat zou wel even worden. Rob was inmiddels helemaal op en dus legde ik hem maar op de bank. Tja we moesten tenslotte ook nog naar huis.
Nadat we de vele spullen (infuuszakjes, optreknaalden, spuiten , flesjes met poeder augmentin, steriel water etc) meehadden gekregen moesten we toch echt met de auto naar huis. En dat was enorm zielig. Rob had gewoon te veel pijn en was helemaal op. Maar ja een ambulance kun je niet bestellen, dus maar iets harder als mag naar huis gereden. De bekeuring stuur ik wel naar het Radboud (LOL)
Thuis ging Rob weer op de bank. Het was inmiddels al half 4 geworden. Om 17.45 ging ik de PAC bij Rob aanprikken. Rob was angstig, maar na een beetje doorpraten deed hij weer keurig zijn handen in de nek en kon ik in 1 keer raakprikken. Ook kwam er eindelijk weer bloed terug. De PAC is dus nog steeds heel goed.
Daarna Rob aan het infuus gelegd. Tijd om de antibiotica klaar te maken en ineens wist ik wat er niet bij zat. Zijlijntjes om het infuuszakje met klaargemaakte AB aan de grote infuuslijn te maken. Oeps. Dus maar even Radboudapotheek gebeld. We moesten maar naar Nijmegen rijden, maar echt veel tijd hadden we daar niet voor. Even de afdeling gebeld en die lieve Margruerite advieseerde mij om een ziekenhuis in de buurt te bellen. Maar ik ging eerst de firma van de IVAC pomp Linde maar eens bellen en die lieve firma beloofde om meteen met de lijntjes onze kant op te komen. HULDE aan het bedrijf Linde Pharmedome, maar helaas werden de lijntjes op nr. 17 bezorgd. Dus daar maar achteraan. Toch enorm attend.
Nu wordt het dus 4 x daags AB via infuus toedienen. Ja dat betekent korte nachten. Want om 12 uur is de laatste gift en dus kun je rond 1 uur gaan slapen en om 5.45 moet je er weer uit om de antibiotica klaar te maken. Maar het is nu maar voor 3 dagen. Beter thuis dan in het ziekenhuis en voor de gezondheidszorg spaar je weer veel kosten uit. Doen we weer iets terug toch? :-)

Geen opmerkingen: