vrijdag 2 maart 2012

02/03 Echo was goed, nieuwe rolstoel

Na een weer veel te korte nacht moest ik moeite doen om me uit bed te heisen. Antibiotica klaarmaken, Rob dit toedienen en weer even tussendoor rustig liggen. Totdat de pomp weer klaar is, spoelen en daarna Rob hepariniseren en afkoppelen. Daarna zorgen dat de kinderen naar school kunnen en dan moet je nog snel vanalles regelen. De nieuwe rolstoel zou tussen 9 en 12 bezorgd worden, maar aangezien Rob een echo in het Radboud zou krijgen, moest eerst dat nog geregeld worden. Gelukkig waren ze bij Welzorg zo vriendelijk om de levering naar ´s middags te verschuiven.
Rond 9 uur alweer naar het Radboud. Het was rustig op de weg dus konden we goed opschieten. Keurig optijd in het Radboud voor de echo.
En zoals gewoonlijk deed Rob dit weer fantastisch. Er werd door 2 man meegekeken, dus ook 2 keer de echo, maar Rob liet dit toe. Eigenlijk was het al meteen duidelijk dat er iig geen abcessen zaten. Gelukkig een zorg minder.
Daarna naar de poli waar Horst Scharbatke ons opwachtte. We waren beide blij dat de echo heel goed was. Ook afgesproken dat ik bij koorts meteen mocht bellen, want hij had weekenddienst. Mooi dat is een geruststelling.
En weer naar huis. Wiese ging vanmiddag met oma naar de caviaboerderij en Myrne en Stan waren al vroeg thuis. Stan had zijn vriendin bij die hier het hele weekend mee gaat logeren. En zo word de familie groter dus.
In de middag kwam dan eindelijk zijn rolstoel. Rob was helemaal blij. De man pastte de rolstoel helemaal voor Rob aan en dan zie je dat het ook heel hard nodig was. Eindelijk kan hij weer goed zitten. Het is een stoer zwarte rolstoel. Foto volgt nog maar Rob was helemaal op.
In de avond kwam Lotte mij ook nog helpen en dan is het altijd feest voor de kinderen. Iedere vrijdag vinden ze het superleuk als Lotte even komt stoeien.
Helaas bereikte ons vandaag ook nog heel triest nieuws. De laatste zus van ons mama, tante Willy is afgelopen nacht overleden. Ze was 69 jaar. Tante Willy was niet zomaar een tante. Ze was een tweede moeder voor me. Als klein kind woonden we 100 meter van elkaar af en haar dochter is even oud, dus we liepen de deur bij elkaar plat. Ze stond ook altijd klaar voor je. Ook toen we niet meer thuis woonden.
Het was een hele lieve vrouw. Rust zacht lieve tante Willy... RIP

2 opmerkingen:

Bianca Zentveld zei

Hoi Gitte,

Via de blog van Lowie van Gorp ben ik op jullie site terecht gekomen. Ik heb zelf een zoon van 8 met spina. Maar jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt (heb alles teruggelezen) en ook nu nog steeds. Wat een ontzettend stoere en tevens liefdevolle moeder ben je. Echt petje af. En Rob, wat een bikkel! Ik hoop dat het stoma eindelijk rustig wordt en dat er voor jullie een stukje 'normaal' leven komt. Gecondoleerd met het verlies van je tante. En heel veel succes met je gesprek morgen!!!!Als iemand het belang van een PGB kan vertellen.....ben jij het wel. Ik laat snel nog eens van me horen, en stuur Rob binnenkort eens een kaartje.

Vriendelijke groet,
Bianca Zentveld

Maarten Blaauw zei

Hoi Gitte,

ja gisteren spraken we elkaar op de keepersacademie waar ik je al heel lang ken en ook Rob veel heb gezien.

Hou je taai en succes met gesprek PGB

groet
Maarten