dinsdag 14 september 2010

14-09 Radboud TV, school

Terwijl we gister nog heerlijk met opa Pieter buiten konden wandelen, is het vandaag maar een sombere dag. Rob straalde sowieso toen hij opa zag, dus daar hoefde de zon niet voor te schijnen.
De nacht was een ramp. Iedere keer ging dat infuus alarm en de verpleegkundige liet het gerust 10 minuten afgaan. Was ik even blij dat ik de knopjes wist te vinden, maar ondertussen sliep ik niet.
Vandaag heeft Rob zijn debuut als filmster gemaakt. Ze kwamen van Radboud Kinder TV opnames maken.
Rob moest de hele tijd een piraat laten schrikken en dat ging hem goed af. Misschien kan ik dit nog wel ooit op de blog zetten of op youtube weet ik het.
Rob genoot ervan. Ook is Rob naar school geweest in het ziekenhuis. Dit omdat hij er te vaak is en nu toch echt wel op een leeftijd is dat school steeds belangrijker wordt. Zo was het voor Rob echt vermoeiend, maar wel superleuk.
Oh ja de cliniclowns kwamen ook nog even langs, kortom geweldig. Nu gaan we weer naar de konijntjes op het plein kijken. Papa en Wiese zijn getuige geweest van Rob zijn film debuut dus je merkt het een echt leuke dag voor Rob, ondanks ziekenhuis.
Morgen gaat Rob dus onder de scan. Nu blijkt ineens dat hij een half uur stil moet liggen. Dat gaat dus echt niet lukken. Nou willen ze hem dormicum geven. Dit is een sedatiemiddel, maar bij eerder gebruik is Rob ipv gaan slapen eigenlijk helemaal gaan flippen. Maar omdat we nu te laat zijn, kan er geen anaestesist meer ingeschakeld worden voor een ander middel. Eigenlijk was ik een beetje erg ontzet. Verdorie had dat nou net iets eerder gezegd, dan had ik dit kunnen vertellen. Nou maar hopen dat het morgen wel een keer werkt, anders is dadelijk alle voorbereiding die moet gebeuren voor niks geweest. Een uur voor de scan wordt er een radioactief goedje ingespoten. Daarna moet Rob relaxen en hij moet nuchter blijven. (alweer)
We zien wel, eerst maar even een poging doen om te slapen...

3 opmerkingen:

Elvira zei

Fijn wat afleiding... tof dat hij op RadboudTV komt. En school, tja, heb jij dan ook even je handen vrij?? We hopen dat er snel weer wat fijne berichten voor jullie Rob komen! Een dikke knuffel uit Dieren, El&Jen&Joas&Naomi

Anoniem zei

Fijn dat Rob zo'n fijne dag heeft gehad! Heb jij ook een beetje kunnen bijtanken?

Maar belachelijk dat jouw blog gebruikt wordt om het radboud negatief neer te zetten. Ik weet zeker dat je blog niet voor deze mensen bedoeld is!!

Lieve Gitte, hou vol daar en heel veel succes morgen met de scan. We zullen duimen voor jullie!

Liefs Chris, Peggie & Faya

Natasja zei

Ooo wat stom van me.. Ik wist dat wel maar ik dacht dat jij dat ook wel wist... Kay moest ook de keren toen hij door de PET-scan moest eerst een uur stilliggen... Eerste keer ook met dormicum maar dan moet er een losse hartmonitor enz mee... De keer erna heeft hij het zonder gedaan en met een draagbare dvd ging dat heel goed. Maar een beetje bewegen is niet erg hoor als ze maar zo rustig mogelijk blijven. De suikers (dat spul dat ingespoten wordt) gaat bij veel de spieren gebruiken in de spieren zitten en dan is het bekijken van de beelden lastig.
Hoe is het nu met Rob? Werkt de antibiotica, is de koorts minder?? Hoe laat is morgen de scan??