zaterdag 11 september 2010

11-09 osteomyelitis

Jawel, mijn woordenschat is vandaag weer gigantisch uitgebreid! Alleen wel met termen die ik liever niet had gehoord. Twee weken geleden is er een kweek van zijn wond op de teen afgenomen en nou bleken daar 2 beestjes in te zitten. De ene het staphylococcus aureus en de ander heet b streptokok geloof ik. Nou is dat op zich niet zo'n ramp, want iedereen heeft deze eerste bacterie op zijn huid, maar bij open wonden kunnen ze een osteomyelitis (ofwel een botontsteking) veroorzaken. Kenmerk daarvan zijn koortspieken terwijl je toch veel kunt doen en niet superziek bent.
Natuurlijk was Rob wel ziek van de urineweginfectie, maar Rob is tijdens al die koortspieken nooit echt superberoerd geweest. Die urineweginfectie is makkelijk te behandelen. Maar een botontsteking kan alleen maar intraveneus. Ofwel via infuus.
Nou is het ook weer niet 100% zeker dat Rob dit heeft, maar veel wijst erna. Nou moet er maandag een PET-scan komen om dit aan te tonen. Ze gaan ondertussen dit wel als een botontsteking behandelen. Rob heeft namelijk 2 open wonden gehad gedurende lange tijd. De ene is dus de decubituswond en de ander is de wond op zijn teen.
Ik hoop werkelijk niet dat het dit is, want dan zit hij gedurende 3 weken vast aan antibiotica. Ach het zal toch wel een keer meezitten....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Verd....!! Jullie zullen het ook eens niet hebben. Wat heb ik met je te doen. Kan me goed voorstellen dat je je ontzettend verveelt daar. En dan komen er ook nog geen goede (positieve) berichten. Ja, natuurlijk is het fijn en erg belangrijk om te weten waar die koorts steeds nou vandaan komt. Maar nog 3 weken daar zitten..

Als het de staphylococ is, is het dezelfde die Faya had na haar operatie afgelopen december. En als dat beestje net zoveel pit heeft als onze kinderen, dan is het wel heel belangrijk om hem lang genoeg te bestrijden... Maar dan nog, je kunt wel weten dat het beter is, maar dan moet je het nog maar uitzitten.. Wij wensen jullie weer heel veel sterkte.

Faya wacht op een bed zodat de kno-arts haar buisjes kan plaatsen, het is maar een dagopname (mits er geen complicaties zijn). Als je nou effe belt als er een bed vrij komt op jullie afdeling, dan kom ik je een dagje gezelschap houden!

Lieve lieve Gitte, hou vol he. We denken aan jullie!

Liefs Chris, Peggie & Faya

Lotte Franssen zei

Hola,

Ook vanuit Argentinie blijf ik jullie volgen. Ideaal zo'n website.
Nu maar hopen dat de uitslag een keer positief uitvalt.

Leuk vandaag (voor jullie alweer gisteren)even met jullie geskypt te hebben.

Ik lees wel weer hoe het gaat en spreek jullie binnenkort wel weer.

Veel Liefs Lotte