maandag 29 juni 2009

29-06 Weer een operatie

Vandaag was het eindelijk het einde van het lange wachten. Om half 12 gingen John en ik alleen naar Nijmegen voor een gesprek met René Wijnen en Ivo de Blaauw. Eerst ging ik nog snel even langs Kay en Natasja. Die arme pechvogels. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met Kay. Hij is door het oog van de naald gekropen.
Daarna naar de poli. Rond half 2 arriveerde de kinderchirurgen. Al heel snel kwamen we tot de conclussie dat de vernauwde darm verwijderd moet worden. We kregen uitleg over hoe dat gaat gebeuren. Maar over de lekkage van zijn malone ontstond een discussie. Ivo de Blaauw dacht dat als de darm verwijderd is, de lekkage vanzelf stopt omdat er dan geen druk van onder meer is. Ik uitte mijn twijfels omdat ook na het spoelen als de colon leeg is, de lekkage aanwezig is.
Ook René had deze gedachte gang. Ook hij denkt aan een malone revisie. Ze kunnen tijdens de ok van de darm wel kijken of het nodig is, maar dat is wel heel moeilijk en geeft geen zekerheid. Ze willen nu nogmaals met Levitt overleg, wat zijn gedachtegang hierover is.
De operatie wordt begin september gedaan. Heel misschien volgende week, maar dat alleen als ze een gaatje vinden.
Dat advies heb ik ondertussen zelf al gemaild naar Levitt. Gelukkig denkt hij er precies hetzelfde over als René en ik en John. Waarschijnlijk is er iets stuk bij de malone en is een revisie op zijn plaats. Evt. kunnen we met de revisie wachten tot januari. Dan is Marc Levitt er zelf bij. En gelukkig kan alles in Nijmegen. We hebben er wel vertrouwen in. Nu nog even afwachten (weer wachten dus) wat er met de malone gaat gebeuren. pfffff. We hopen maar op dat gaatje van volgende week. Oh ja morgen voor de afwisseling naar Nijmegen, maar dit keer om orthopedische schoenen te passen.
Overigens was het wel een prettig gesprek. Ze hadden ondanks de drukte wel tijd.

Geen opmerkingen: