maandag 24 november 2014

24/11 Drukke weken en Nieuwsuur

Na 14 dagen zit dan eindelijk de AB kuur Augmentin er weer op. Helaas heeft een telefoontje van de kinderarts ervoor gezorgd dat we niet zorgenvrij zijn. Er was namelijk een gist in de urine aangetroffen. Dus vandaag weer opnieuw urine ingeleverd omdat het toch niet de bedoeling is dat deze straks in het bloed terecht komt. Maar weer wachten op de uitslag nu.
Rob is wel weer hersteld gelukkig. Je kunt dat ook vaak merken aan zijn humeur. Veel beter zit hij weer in zijn vel. 
Uiteraard is het genieten met de sinterklaastijd en we verwelkomde zowel de Sint in Dinther als in Nijnsel 
Maar wat ook mooi was, was de uitzending van Nieuwsuur. Ik was benaderd voor door J. Pennarts en ik moest er even over nadenken. Ja de onzekerheid in de zorg voor 2015 is groot en nu we nog 5 weken hebben tot 2015 is het gewoon nog steeds niet duidelijk hoe alles geregeld gaat worden. Ik gaf haar ook de tip om contact met Carolien op te nemen die de zorg voor Eris ook helemaal alleen doet. 
En zo gebeurde het. Judith kwam met haar cameraman en dag bij ons filmen. Lekker vermoeiend en natuurlijk lukt het je weer niet om echt alle zorg die je levert te vertellen. Ja ik vergat echt de helft. Ook bij Carolien gingen ze filmen en zij had hetzelfde probleem. Onze verhalen samen gaf wel een goed beeld En Judith heeft er een fantastische reportage van gemaakt. Link naar nieuwsuurreportage  
Op de dag van de uitzending begon het debat al en in datzelfde debat werd al 3 keer naar de uitzending verwezen. Net als de dag erna.
De reacties waren overweldigend en overwegend positief. Het heeft veel losgemaakt bij mensen. Mensen vonden het heftig en ineens werd er begrepen wat we nu voor zorg verlenen. Ik wil Judith dan ook een groot compliment geven hoe de reportage in elkaar is gezet en hoe duidelijk het is gemaakt dat de toekomst zo onzeker is terwijl we op professionele wijzen zorg verlenen.
Het was ook de week dat het CIZ belde nav de nieuwe indicatie. De andere was inmiddels verouderd en ik heb het gewoon door vele negatieve verhalen niet gedurfd. Toevallig belde de mevrouw van het CIZ net die woensdag. Oh ik liep wel met de klas in de bossen maar kon ondertussen toch veel vragen beantwoorden. Ik verwees haar ook naar de uitzending omdat ze daar ook een mooi beeld kon krijgen.
De volgende dag belde ze nog terug en idd ze was ook onder de indruk en bevestigde dat deze zorg thuis toch echt erg weinig voorkwam. Het is echt ziekenhuiszorg, bijna IC zorg zei ze. 
Met de indicatie gaat het goedkomen. De hoeveelheid uren zal zeker omhoog gaan en daarmee kunnen we naar de zorgverzekeraar. 
Het zijn onzekere tijden. Hoe gaat het lopen. Kunnen we nog in Dinther blijven wonen? Of moeten we toch weer terug gaan verhuizen. Kunnen we uberhaupt voor Rob blijven zorgen. Maar anders moet Rob naar het ziekenhuis en dat mag en kan gewoon niet gebeuren. 
Nu eerst maar weer verder gaan met de "normale" zorg voor Rob.

Oh ik heb nog hele leuke weekendfeitjes te vertellen. Wiese en Myrne werden beide eerste bij de koppelwedstrijden. Gijs won met 10-0 en Stan, die morgen alweer 18 wordt, floot een hele goede wedstrijd. Luuk had nog verloren, maar staan nog goed in de competitie. En afgelopen zaterdag ook gezellig pannenkoeken gegeten met opa en Ank. En daar maakte ik de volgende foto die ik gewoon heel mooi vind. 
Dinthers landschap met Kildonkse molen

Geen opmerkingen: