dinsdag 15 mei 2012

15/05 opname weet ik het de hoeveelste, koortsig

En dan is het weer eens zover. Weer een opname en de gebruikelijke stress voor het gaan. Nog alle was wegwerken en zoveel mogelijk opgeruimd. Maar wat nog meer stress gaf was Rob zelf. In de ochtend ineens hoge koorts. Dus hup maar paracetamol, maar die wilde niet werken. Maar snel Wiese en de rest naar school gebracht en daarna nogmaals gemeten, maar nog niet gezakt. Nog maar een paracetamol. De koorts zakte iets, maar eigenlijk niet genoeg. Rob lag maar wat op de bank. Veel puf had hij niet. Wel at hij en dronk hij goed. Het is een recidiverend probleem. Koorts zonder duidelijke oorzaak. Ikzelf denk nog steeds dat het komt, door alles wat zijn lichaam doormaakt. Tenslotte heeft hij nu 1 hele grote wond en die wond bij het stoma is ook erg rood. Zijn lichaam moet te hard werken om dit te genezen en daardoor lijkt de koorts te ontstaan. In de middag gaf ik Rob nogmaals paracetamol en eindelijk kwam de temperatuur werf onder de 38. Om half 4 ging ik de 3 andere van school afhalen en Myrne was inmiddels ook thuis. Alles was ingepakt en we konden gaan. Papa en Wiese brachten ons weg, maar niet voordat de andere weer een dikke knuffel hadden gehad. Het blijft een moeilijk moment. Rond 17 uur waren we in het Radboud. Met onze handen vol tassen en natuurlijk Rob's eigen PSV dekbed kwamen we aan op het strand. We kregen kamer 17. Afscheid nemen van papa is nooit leuk en van ons meisje ook niet. Maar wat is Wiese toch dapper. Er volgde niet echt een intake gesprek. Tenslotte moet alles er staan. En Gelukkig mocht ik mooi zelf alles doen en zo kon ik de PAC van Rob aanprikken en de wond op zijn stuit verzorgen. De anaestesist kwam nog langs en ik vroeg ze, om morgen niks tegen Rob te zeggen en door te pakken. Rob trekt zich tenslotte altijd terug in zijn eigen wereldje om zo alles te ondergaan . De verpleegkundige vertelde dat ook de plastische chirurg nog zou komen, maar die heb ik tot nu toe nog niet gezien. Jammer,want ik wil eigenlijk ook wel weten, of de chirurgen morgen ook naar de stomawond kijken. Zou een OK kunnen schelen. Het is nu 21.10 en Rob gaat slapen.. Op naar morgen. Op naar weer een operatie. Het adres is UMC St. Radboud Tav Rob vd Eertwegh Afdeling de Zee kamer 17 postbus 9101 6500 HB. Nijmegen

1 opmerking:

Unknown zei

Wat moet het zwaar zijn, steeds die zware zorgen, ziekenhuizen in en uit, steeds weer afscheid van je gezinnetje, altijd weer die operaties ! `k Bewonder je enorm ! `k Duim voor jullie dat alles zo voorspoedig mogelijk verloopt en Rob niet te veel moet lijden .Dikke steunknuffels alvast voor jullie hele gezinnetje !!