vrijdag 23 februari 2007

23-02 Griep in huis

Gijs was de eerste die ziek werd. Voor de carnaval nog wel. Gelukkig knapte hij tijdens de carnaval op en konden we toch nog feesten. Rob was verkleed als kabouter Plop en trok wel erg veel aandacht in de zaal van de Beckart. Af en toe iets te, want iedereen moest hem zien in de rolstoel en bewonderde zijn stuurmanskunsten. Het is ook voor iedereen nieuw om zo'n ukkie rond te zien rijden in een rolstoel. Soms vond ik het wel wat veel, maar ja het zal wel wennen.
Dinsdag werd Rob ziek. Weer koorts. Toch maar even bellen, want dat is de opdracht. Maar de kinderarts zei gelukkig hetzelfde als wat ik vermoedde. Het zal wel griep zijn dus wachten tot morgen. Aan de ene kant logisch, maar mag je dat risico nemen.....
Woensdag leek Rob op te knappen. Donderdagmorgen ook, dus samen met mij en Myrne naar Lommel. Myrne moest daar 3 uur trainen, dus ging ik lekker met Rob Lommel in om te winkelen en dat was lang geleden dat ik dat gedaan had. Was best lekker. Maar naarmate de tijd verstreek, zag ik Rob ook zieker worden. Dus toen we weer thuis waren even snel koortsmeten, 39,4. Dus toch maar weer ziekenhuis bellen. Ze wilden nu toch graag dat we kwamen. Dus zo konden we 's avonds nog opweg naar de EHBO. Maar wederom vermoeden ze een griep. Ze wilden hem niet langer plagen dus geen bloedprikken. Alleen urine werd nagekeken, en dus waren we om 21.15 weer thuis.
Vrijdagmorgen gingen Rob, Myrne en ik al om 8 uur naar Nijmegen naar het Radboud. Bij Rob werden weer nieuwe nachtspalken aangemeten. Dus werd Rob met koorts en al weer eens ingegips voor een mal van zijn beentjes. De spalken zijn bedoeld om zijn voeten 90 graden te krijgen en de draaiing van zijn onderbenen te verminderen.
Daarna moest ik op controle bij de gynaecoloog. Weer een uitgebreide echo. De baby lag weer lekker verkeerd om de onderste wervels te beoordelen. Wordt dus wachten tot 20 weken. Maar het ziet er goed uit. Een lekker druk kind.
Bij thuiskomst bleek Stan ook al koorts te hebben....

Geen opmerkingen: