woensdag 16 januari 2013

15/1 Vochtbalans blijft puzzelen

Gesprekken met artsen. Het blijven gesprekken die altijd lang nadreunen. Zeker omdat je weer iets moet veranderen. Zo mocht ik de ORS niet meer samen geven met de peptisorb want dat zou beter werken. Eerdere ervaringen daarmee waren niet overtuigend, maar je wilt toch ook wel luisteren naar de artsen.
Dus zo gezegd zo gedaan. Een rustig weekend. Wel nog even voetballen voor Gijs en Luuk. Luuk moest trainen en Gijs had een oefenpartij en helaas verloren. Zondag begon het echt te winteren, maar dankzij een zonnetje was het toch wel lekker buiten en Rob wilde naar buiten dus met de handbike Stan tegemoet gaan die van Schijndel af kwam fietsen. En natuurlijk belde tijdens die wandeltocht de kinderarts en voordat ik mijn handschoenen uit had en gsm had gepakt, was ik weer te laat. Dat bellen dat werkt gewoon niet. Maar hoe kan ik ze dat duidelijk gaan maken. Mailen is veel makkelijker en dan kan er alsnog besloten worden wanneer te bellen. Ik bel wel een keer is geen afspraak die makkelijk werkt bij ons. Tenslotte hebben ook wij onze werkzaamheden en als je net bv een stoma aan het verwisselen bent of met infusie bezig kan je geen telefoon beantwoorden.
Het stoma liep zondag gigantisch. Ik gaf Rob braaf zijn ORS en eigenlijk wist ik het al. Het stoma ging nog harder lopen. Het gutste werkelijk eruit. Ik besloot om de infusie te handhaven want tegen een output van een liter valt niet tegenop te drinken. Alles wat er oraal inging kwam er net zo hard weer uit.
En zo ging het maandag en dinsdag ook. Niet normaal. En dan ga je ook weer twijfelen. Moet je braaf blijven luisteren of moet je toch weer terug naar wat je altijd deed. Ook dan liep het stoma hard, maar toch niet ruim boven de 1100. Ik bleef in ieder geval het infuus geven want vochtbalans was nu behoorlijk negatief. Peptisorb durfde ik al helemaal niet meer te geven, want dan kan stoma nog harder gaan lopen.
Donderdag wordt Rob toch bij de kinderarts verwacht maar ik heb vandaag wel al een mail naar de chirurgen gestuurd. Daar kan ik tenminste wel mee mailen. Veel makkelijker want dan kan iedereen antwoord geven wanneer ze tijd hebben. Dat gebel werkt echt niet. Je zit dan de hele tijd met die telefoon angstig in je zak en ze bellen toch op de rotste momenten.
Dinsdag was wel een mooie dag voor de kinderen. Volop sneeuw!!! Myrne maar even naar school gebracht want zij moest helemaal alleen naar Eindhoven fietsen en dat is met dat weer toch gevaarlijk. En Rob maar in de rugdrager naar school, want met die losse sneeuw is er met de rolstoel geen doorkomen meer aan. Gelukkig kun je later op de dag deze wel weer gebruiken want op de weg is de sneeuw glad gereden.
Wiese vond niks leuker om Mama te bekogelen met sneeuwballen en ik geloof dat toen de halve kleuterklas dat een leuk idee vond. Ach het blijft leuk!
En terwijl het wintert mag ik gaan nadenken over donderdag. Eerst de ins en outs van bloedafname leren en daarna naar Nijmegen. De afspraken zitten krap op elkaar dus hopelijk gaat het verkeer niet tegenzitten.

Geen opmerkingen: