woensdag 28 december 2011

28-12 Rob is weer aan de beterende hand

De nacht verliep best vermoeiend. Eerst last van een slecht werkende pomp. Daarna veel wakker omdat Rob klaagde van pijn en hij was koortsig. Om 5 uur was Rob opnieuw wakker en meteen zag ik ook dat de pomp niet op de juiste stand stond. Tja doe je het een keer niet zelf gaat het weer mis. Het ligt niet alleen aan de verpleegkundige, maar het ligt aan het feit dat er gewoonweg te weinig handen aan het bed zijn. En we blijven maar bezuinigen.
Gelukkig viel Rob toch nog even in slaap.
En hij had meteen honger. En dan merk je dat Rob al heel wat heeft meegemaakt, want hij zij uit zichzelf al, dat hij beter kon beginnen met een droog sneetje brood en wat water. Helemaal blij was hij toen hij niet meer hoefde te spugen. Rob bleef vandaag nog wel lekker in zijn bed liggen.
Rond 10 uur ging ik het stoma verzorgen en ik zag wel dat de wond niet meer geinfecteerd was, maar zag ook dat het niet dicht gaat en dat er zelfs een open plekje bij was gekomen. Gelukkig liep Wiljan op de gang en hij kwam even kijken. Kort erna kwam gelukkig ook dr. Horst Scharbatke kijken samen met Mariette. Tja. Ook zij zagen dat de wond niet geneesd. De woorden van de chirurg waren eigenlijk als volgt: Als ik deze patient en deze moeder voor het eerst zou zien met deze wond, zou ik tegen ze zeggen, maakt u zich niet druk het komt goed. Maar zei hij, nu weet ik dat de wond al heel lang zo is en ik ken de patient en deze moeder juist goed, dus maak ik me wel zorgen. Waarom geneest deze wond nu niet. De infectie is onder controle, de genezing dus niet.
We kunnen nu niet meer doen en hopen dat het toch iets beter gaat.
En dus verstreek de dag langzaam. Rob had 2 ridderboeken van de bieb en Masja de PM-er las er even uit voor en ook ik ging er mee verder. Daarna werd Rob de dapperemetzwaard nog voor gelezen door Betty. Ja onze held is helemaal van de ridders momenteel.
In de middag kwamen Papa, Gijs, Luuk en Wiese op visite en dat blijft leuk!! Ze werden door Rob weer dik geknuffeld en je ziet hem dan stralen. Ook kregen we van Betty wat spelletjes en zo kwamen we de tijd leuk door. Een partijtje tafeltennis is dan natuurlijk ook leuk, al kunnen Gijs en Luuk nog niet winnen van mama:-).
Het enige wat nu nog vervelend is, is zijn temperatuur. die blijft aan de hoge kant. Maar eigenlijk heb ik hoop dat we morgen toch weer naar huis mogen.
Deze avond ging de spaghetti gebracht door Angela er weer heel goed in. Het eten gaat dus weer goed en Rob is echt aan de betere hand. Onze held klimt er toch weer boven op.
Nu heeft Rob ook andere sondevoeding gekregen. De Peptisorb. Deze is makkelijker verteerbaar, dus misschien beter voor Rob. Nu slaap ons manneke weer. Ja het is mijn held, want wat heeft hij al veel doorstaan, maar klagen doet hij niet. Onvoorstelbaar..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een held is Rob zeker!

Wat 'n dapper manneke en wat mooi om jullie als familie te hebben leren kennen. Hopelijk ook IRL in kanarie bij ZINineigenRegie.

Hou jullie taai kanjers en het kaarsje brandt vanavond weer met de hoop dat Rob morgen idd naar huis mag.

Alle liefs,

Wanda

Anoniem zei

veel sterkte Gitte!
Ik volg je en baal ontzettend voor Rob en jou en jullie. Ik weet wat het is om daar te zijn, maar de hoeveelheid tijd die jullie in het ziekenhuis rondbrengen is ongelooflijk. Ik wens je het allerbeste!
Veel liefs,
Anouk Aarssen