zondag 2 januari 2011

02-01 Morgen op naar 010

Oudjaarsdag zijn we doorgekomen. 's Middags was ome Ard zo aardig om langs te komen en 's avond was John er samen met Myrne, Gijs, Luuk en Wiese.
Helaas was om 8 uur iedereen weer weg en zo begon de oudjaarsavond. Dat is best lastig maar we zijn er door gekomen. Helaas zagen we door de mist ook nog niks van het vuurwerk en zo wordt het dan 1 januari 2011. Wel even via de skype iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst, maar dat is ook niet geweldig, maar nog altijd beter dan niks.
Gisteren was John al om 9.30 hier en ik ging meteen naar huis. Rob had gewoon door alles heen geslapen en was alweer gewassen en gestreken in zijn bed.
Onderweg was het echt heel rustig. Er was thuis ook genoeg te doen. Nog veel was en nog wat bedden. Wat stofzuigen en wat poetsen en natuurlijk alle spullen pakken voor Rotterdam. En dat zijn 2 grote tassen. Ook veel verzorgingsspulen mee en alvast het stomamateriaal.
Nu is het dus alweer 2 januari. Het is alweer zo'n saaie zondag en de arts is eigenlijk niet van plan om langs te komen. Maar gisteren is hij ook al niet geweest en ik heb eigenlijk nog wat vragen. Want hoe laat kunnen we morgen weg en hoe lang willen ze eigenlijk nog de antibiotica door laten gaan. Moet er daarna nog een kuur?
Soms word je er wanhopig van, want er zijn zo van die halve afspraken gemaakt en het is echt lastig zo tussen 2 ziekenhuizen pendelen. Ik hoop dat ik vandaag nog iets hoor.
Gelukkig kwam de arts later alsnog binnen. De antibiotica moet voorlopig doorgegeven worden en hopenlijk dan dat toch doorgaan ondanks de buikoperatie. Er wordt morgen een brief gemaakt die ook meemoet. De poli-afspraak blijft staan. Als het goed is kunnen we morgen rond 10 uur weg.
Marco, Patricia, Sam en Jip kwamen gezellig even op visite en zo vloog de ochtend om. Ook Dr. Luc Matthijssen kwam even langs. Hij legde uit dat de antibioticaketting in zijn teen eigenlijk 10 dagen moet blijven zitten en dan onder narcose eruit moet. Tja maar dat zou weer een exta narcose behandeling betekenen. Hij vertelde ook dat osteomyelitis zeldzaam is bij kinderen en dat er daarom ook geen standaard protocol voor klaarligt. Morgen hebben ze nog groot overleg en dan hoor ik ook wat het beleid van hen zou zijn. Daarna wordt alles overgenomen door René Wijnen.
's Middags kregen we nog visite van opa en oma van den Eertwegh en ook Luuk was gezellig even mee.
Het enige probleem nu nog is dat Rob niet wil drinken. Rob heeft lekker even met de Wii gespeeld en probeert nu te slapen. Ik ga zometeen mijn spullen hier inpakken want dan kunnen we morgen na het spoelen ook gaan.
Ik hoop dat ik morgen René en Ivo ook nog echt te spreken krijg, want vragen heb ik nog genoeg. Ik weet ook niet of ik morgen tijd krijg om te schrijven. Dinsdag is in ieder geval de operatie die menig uurtje gaat duren, want ze hebben de OK voor de hele dag gereserveerd. Het adres van het ziekenhuis
Erasmus MC-Sophia
Dr. Molewaterplein 60
3015 GJ Rotterdam

tav Rob van den Eertwegh
Afdeling 1 ZUID

We moeten minimaal 2 weken blijven, maar moeten zeker met 3 weken rekening houden.
Kortom we zijn dadelijk weer een maand in het ziekenhuis.
Rob slaapt inmiddels, want moe is hij nog wel, maar in iedergeval koortsvrij en dat telt. Afdeling de Vuurtoren. Jullie waren weer fantastisch. Bedankt kinderartsen, chirurgen, verpleegkundige, voedingsassistentes en schoonmakers. Jullie zijn geweldig!

2 opmerkingen:

esther de rijke zei

Lieve kanjers,
Tja meedenken met de patient is niet het sterkste van de artsenzijde! Jammer dat het vuurwerk onzichtbaar was. Hier was het ook wel mistig, maar op de grond heb je daar niet zo'n last van. Ik heb vandaag zomaar Florien haar eerste wedstrijd gemist. Gelukkig had Gilbert wel gefilmd. Florien had het goed gedaan, maar was teleurgesteld over de vierde plaats. Net niet!! Ik heb vandaag maar een beddagje gehouden en net weer even beneden, na een douche, gegeten.
Zo tobben we allemaal aan! Fijn dat je je huis wat schoon hebt kunnen achterlaten. Nu maar hopen dat je snel wat antwoorden op je vragen krijgt en richting Rotterdam kunt. Succes!!
Liefs
Esther en co

Lotte Franssen zei

Hee allemaal,

Wat een dagen hebben jullie weer achter de rug zeg..
Hopelijk zijn jullie vandaag veilig aangekomen in Rotterdam zodat ik jullie deze week een bezoekje kan brengen, jullie zijn nu immers bij de deur ;).

Ik zal aan jullie denken morgen.
Succes!

Veel Liefs Lotte