zondag 13 september 2009

10-09 Eerste keer naar de kleuterschool

Nadat ik dinsdag zelf nogmaals het gesprek met de school ben aangegaan, ging afgelopen donderdag Rob voor het eerst echt naar de kleuterschool. Dit houdt voor mij in... 6.15 opstaan, alle boterhammen maken, 6.45 Stan wakker maken en Rob ook, 7 uur de andere wakker maken en alle schooltassen. Om 7.15 is het echt tijd om Rob te spoelen. 7.30 fietst Stan aan. De andere kinderen zijn dus alleen in de kamer. Om 7.45 komt John even naar boven om de kinderen niet te lang "alleen" te laten. 8 uur ben ik klaar met Rob en kan ik nog snel even mezelf proberen op te califateren. 8.10 op naar school. Rob vond het allemaal wel best en klom uit zijn rolstoel om gezellig met de andere kinderen in de kring te zitten. Helemaal trots. En daarna zwaaien naar mama. Wat een rust zo in de morgen.
Wiese viel toen ook nog maar slaap. Om 12 uur weer iedereen halen. Rob had goed meegedaan en zat lekker onder het zand van de zandbak.
Voor de rest is er sinds maandag niet veel veranderd. Eigenlijk zou Rob met spoed (binnen 2 weken) opgenomen worden voor die inkijk, maar 1 telefoontje leerde me dat volgende week alles vol zit en Rob dus niet aan de beurt is. Weer een extra week pijnlijden dus.
Het is echt nog op en af met Rob. Zonder pijnstillers kan hij echt niet. En zelfs met gaat het af en toe nog niet helemaal top. Wel lijkt het of zijn lekkage wat minder is, maar iedere dag 2x de katheter erin stoppen geeft weer extra pijn. Maandag belt de chirurg weer. Ik hoop dat er dan toch nog een gaatje te vinden is voor deze week, maar dat zal wel niet.
Rob gaat deze week 4 ochtende naar school. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

1 opmerking:

Familie van Drunen zei

Wat een tomeloze energie heb jij toch!

We hopen met je mee op een spoedige opname; en dat die dan ook tegen de pijn van Rob helpt. Niets zo erg als je eigen kind pijn zien lijden.